Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Διάρκεια Προγράμματος

12 Μήνες

Ώρες Διδασκαλίας

450 ώρες

Μονάδες ECVET

22,5

Περίοδος Προγράμματος

01/03/21 – 01/03/22

Δίδακτρα Προγράμματος

499 € σε δύο δόσεις

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Πρόκειται για επιμορφωτικό πρόγραμμα που σκοπό έχει τη θεωρητική και εμπειρική εξειδίκευση εκπαιδευτικών (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), φοιτητών και άλλων επιστημόνων στις σύγχρονες τάσεις της Ειδικής Αγωγής και τον εμπλουτισμό των γνώσεων, που απαιτούνται, προκειμένου να είναι σε θέση να διαχειριστούν με αξιοπιστία και θεωρητική επάρκεια όλες τις κατηγορίες ατόμων με ειδικές ανάγκες και μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε παιδαγωγικό-διδακτική και συμβουλευτική βάση. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ενότητες: διδακτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας, ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης αναπήρων ατόμων, γονέων και δασκάλων, αξιολόγησης, διάγνωσης.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι /ες θα είναι σε θέση να:

  • Να κατανούν το θεσμικό πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας.
  • Να γνωρίζουν και να διατυπώνουν σχέδια διαφοροποιημένης διδασκαλίας, μέσα από την ορθολογική κατάρτιση συναφών προγραμμάτων σπουδών.
  • Να γνωρίζουν και να καταγράφουν τη συμβολή των βιωματικών τεχνικών και ενεργητικής μάθησης.
  • Να αναγνωρίζουν και να προσδιορίζουν τα όρια της συμβολής της ψηφιακής τεχνολογίας στην εξέλιξη και πρόοδο των μαθητών με ε.α.
  • Να οργανώνουν και να εφαρμόζουν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, προσαρμοσμένες στις πραγματικές ανάγκες του ευαίσθητου αυτού μαθητικού πληθυσμού (μαθητές με ε.α.).
  • Να συντάσσουν ολοκληρωμένα σχέδια συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικού και ειδικών (λογοθεραπευτή, φυσικοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, παιδοψυχολόγου).
  • Να αξιοποιούν παιδαγωγικά τις Νέες Τεχνολογίες και να ενισχύουν τη συμμετοχή των μαθητών μέσα από στοχευμένες τεχνικές ενεργητικής μάθησης.
  • Να απομυθοποιούν νόρμες και κοινωνικά status για αυτή την κατηγορία μαθητών.
  • Να προωθούν το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης και ευκαιριών για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές.
  • Να διαμορφώσουν κουλτούρα ανεκτικότητας στο «διαφορετικό».

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

On line  -εξ αποστάσεως ασύγχρονη διδασκαλία

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Διδακτική Ενότητα  1

Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή

Διδακτική Ενότητα  2

Μαθησιακές Δυσκολίες Υπερκινητικότητα και Διάσπαση Προσοχής

Διδακτική Ενότητα  3

Αναπτυξιακές Διαταραχές, Αυτισμός

Διδακτική ενότητα 4

Γλωσσικές διαταραχές

Διδακτική Ενότητα  5

Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο- Παρεμβάσεις στην Ειδική Αγωγή

Διδακτική Ενότητα  6

Κοινωνικός αποκλεισμός, ένταξη και συμπερίληψη

Διδακτική Ενότητα  7

Συμβουλευτική Οικογενειών μαθητών με εκπαιδευτικές ανάγκες

Διδακτική Ενότητα  8

Πλαίσιο συνεργασίας ειδικοτήτων που εργάζονται στην ειδική αγωγή και νομοθετικό πλαίσιο

Διδακτική ενότητα 9

Παιδιά με προβλήματα ακοής και παιδιά με προβλήματα όρασης

Διδακτική ενότητα 10

Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης

Διδακτική Ενότητα  11

Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών

Διδακτική Ενότητα  12

Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος