Παιδοψυχολογία

Διάρκεια Προγράμματος

12 Μήνες

Ώρες Διδασκαλίας

450 ώρες

Μονάδες ECVET

22,5

Περίοδος Προγράμματος

01/03/21 – 01/03/22

Δίδακτρα Προγράμματος

499 € σε δύο δόσεις

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα αποτελεί μια εισαγωγή στον τομέα της Παιδοψυχολογίας, με έμφαση στην Έρευνα, τη Σχολική Ψυχολογία και τις αναπτυξιακές διαταραχές και αποκλίσεις.

Σκοπός του προγράμματος είναι να παρουσιάσει με τρόπο αναλυτικό και εμπεριστατωμένο όλα τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού από την εμβρυική μέχρι τη μετεφηβική ηλικία. Έμφαση δίνεται στο γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό και συμπεριφορικό τομέα, στην εξέλιξη της σκέψης, της γλώσσας, της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης, στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και τη σχολική ζωή, στον ρόλο του παιχνιδιού, στις αποκλίνουσες συμπεριφορές, στην ανάπτυξη της ηθικότητας και του λόγου.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση:

  1. Γνωρίζουν τις νεότερες εξελίξεις στον τομέα της παιδοψυχολογίας και της παιδοψυχιατρικής, καθώς και τις καινοτόμες παρεμβάσεις, όσον αφορά την ψυχική υγεία των μαθητών τους.
  2. Αναπτύξουν βασικές δεξιότητες, όπως την ανάπτυξη κατάλληλων μεθόδων διδασκαλίας και χρήση κατάλληλων μεθόδων αξιολόγησης με την κατανόηση και εφαρμογή σχετικών ψυχολογικών θεωρικών και θεωριών μάθησης.
  3. Κατανοήσουν τους τρόπους, με τους οποίους η ανάπτυξη του ατόμου και οι ατομικές διαφορές επηρεάζουν τη μάθηση, καθώς και τις συνέπειες που δύναται να έχουν αυτές οι παράμετροι στη διδασκαλία.
  4. Κατανοήσουν την έννοια της αποκλίνουσας συμπεριφοράς των παιδιών και εφήβων, τις βασικότερες συναισθηματικές, συμπεριφορικές και μαθησιακές τους δυσκολίες, καθώς και να ενημερωθούν για τις διάφορες θεραπευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές αντιμετώπισής τους.
  5. Αναπτύξουν την κριτική σκέψη στην αξιολόγηση των διαφόρων μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης της μάθησης.
  6. Διακρίνουν τα μεθοδολογικά χαρακτηριστικά, τους σκοπούς, τα είδη και τη χρησιμότητα της έρευνας.

Οι γενικές ικανότητες που αναμένεται να αποκτηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος είναι:

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Συγγραφή επιστημονικής εργασίας
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Κριτική ανάλυση
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

On line -εξ αποστάσεως ασύγχρονη διδασκαλία

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Διδακτική Ενότητα  1

Εξελικτική Ψυχολογία- Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη κατά την εμβρυϊκή, βρεφική, παιδική και εφηβική ηλικία.

Διδακτική Ενότητα  2

Εξελικτική Ψυχοπαθολογία και Ψυχιατρική για Παιδιά και Εφήβους

Διδακτική Ενότητα 3

Ψυχομετρικά τεστ, παιδικό ιχνογράφημα, παιγνιοθεραπεία, δραματοθεραπεία

Διδακτική Ενότητα  4

Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επαγγελματική απόφαση και αυτοεκτίμηση.

Διδακτική Ενότητα  5

Νοημοσύνη, πολλαπλή και συναισθηματική νοημοσύνη – Τεστ αξιολόγησης

Διδακτική Ενότητα  6

Ενδοοικογενειακή επικοινωνία και διαχείριση των συγκρούσεων. Διαζύγιο και παιδί.

Διδακτική Ενότητα  7

Αντικοινωνικές, διαταρακτικές και παραβατικές συμπεριφορές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επιμέλεια ανηλίκων. Η ψυχοπαιδαγωγική της κρίσης και της φτώχειας.

Διδακτική Ενότητα  8

Μαθησιακές δυσκολίες. Αξιολόγηση και παρέμβαση. Παιδιά με Αναπηρίες και Ειδική Αγωγή.

Διδακτική Ενότητα  9

Θεραπευτικές παρεμβάσεις για την παιδική εκμετάλλευση και κακοποίηση-Μετατραυματικό άγχος. Παιδική μετανάστευση και κοινωνικός αποκλεισμός.

Διδακτική Ενότητα  10

Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών

Διδακτική Ενότητα  11

Ανατροφοδότηση εκπαιδευόμενων

Διδακτική Ενότητα  12

Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος

    Επιλέξτε να πιστοποιηθείτε από την UCERT ή το OCN και επωφεληθείτε από την άμεση προώθηση του βιογραφικού σας στο δίκτυο συνεργατών του ομίλου μας.