Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης

Διάρκεια Προγράμματος

12 Μήνες

Ώρες Διδασκαλίας

450 ώρες

Μονάδες ECVET

22,5

Περίοδος Προγράμματος

01/03/21 – 01/03/22

Δίδακτρα Προγράμματος

499 € σε δύο δόσεις

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης» παρουσιάζει δύο από τους σημαντικότερους θεσμούς ένταξης και ενσωμάτωσης των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η συνεκπαίδευση μέσα από την ένταξη στο κοινό σχολείο διασφαλίζει την ισότητα των ευκαιριών και προσφέρει κατάλληλες ευκαιρίες αγωγής, μάθησης και κοινωνικής ανάπτυξης ατόμων με διαφορετικές ικανότητες και δυνατότητες. Ως εκ τούτου, γενικός σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου για ΑμΕΑ & ΑμΕΕΑ, το οποίο προσφέρεται σε όλες τις δομές της Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, καθώς και κοινωνικο-προνοιακές δομές, με κύριους στόχους τον εκσυγχρονισμό εφαρμοσμένων γνώσεων και την επικαιροποίηση πρακτικών δεξιοτήτων σε επαγγελματικό περιβάλλον για την υποστήριξη των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα με την ολοκλήρωση του Προγράμματος αναμένονται

να είναι:

  • Η αναβάθμιση των γνώσεων των εκπαιδευτικών στο Γενικό Σχολείο, καθώς και των επαγγελματιών και επιστημόνων Ειδικής Αγωγής για πρόληψη και έγκαιρη παρέμβαση.
  • Η ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων ειδικού, εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στις δομές Ειδικής Αγωγής και εν γένει Εκπαίδευσης.
  • Η βελτίωση των κοινωνικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων όλων των ειδικοτήτων που εμπλέκονται με το χώρο της εκπαίδευσης προς μία φιλοσοφία σχολικής, εκπαιδευτικής και κοινωνικής συμπερίληψης.
  • Η υποστήριξη των ατόμων με ΑμΑ & ΕΕΑ προς την ομαλή μετάβαση τους προς την ενηλικίωση.
  • Η στήριξη εκπαιδευτικών δομών ειδικής αγωγής μέσω ενός εκσυγχρονισμένου επιμορφωτικού έργου, με έμφαση στον Καθολικό Σχεδιασμό Για Όλους.
  • Η εκπαίδευση, κατάρτιση και ενίσχυση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης.

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

On line -εξ αποστάσεως ασύγχρονη διδασκαλία

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Διδακτική Ενότητα 1

Θεωρητικές και Κοινωνικοπαιδαγωγικές Διαστάσεις

Διδακτική Ενότητα 2

Ενσωμάτωση και Υποστήριξη παιδιών με Αναπηρίες ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Διδακτική Ενότητα 3

Ένταξη μαθητών με Νοητική Αναπηρία

Διδακτική Ενότητα 4

Ένταξη Μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος

Διδακτική Ενότητα 5

Ένταξη Μαθητών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητα

Διδακτική Ενότητα 6

Ένταξη μαθητών με προβλήματα όρασης και ακοής

Διδακτική Ενότητα 7

Ένταξη Μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Διδακτική Ενότητα 8

Ένταξη Μαθητών με Σωματικές Αναπηρίες

Διδακτική Ενότητα 9

Ένταξη παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς

Διδακτική Ενότητα 10

Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης

Διδακτική Ενότητα 11

Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών

Διδακτική Ενότητα 12

Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος