Σεμινάριο Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)

αναρτήθηκε σε: Εκπαίδευσης, Σεμινάρια | 0
Εξ Αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη Εκπαίδευση

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Σκοπός του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος είναι οι εκπαιδευόμενοι να ενισχύσουν και εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους  σε θέματα που έχουν σχέση με το πρόγραμμα σπουδών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Επιπλέον, να εμβαθύνουν στις Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων και να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να οργανώνουν προγράμματα ενηλίκων με γνώμονα την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και του ομαδικού πνεύματος, την καλλιέργεια των δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων και της ουσιαστικής και αποτελεσματικής επικοινωνίας τους.

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ:

  • Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
  • Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων.
  • Σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
  • Σε Κοινωνιολόγους, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς λειτουργούς και σε άλλους επιστήμονες διαφόρων κατευθύνσεων και ειδικοτήτων.
  • Σε όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:

  • Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: το θεωρητικό πλαίσιο και οι αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Η εκπαιδευτική διεργασία στην εκπαίδευση ενηλίκων
  • Ο ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στη σύγχρονη κοινωνία
  • Μαθησιακές ομάδες ενηλίκων, οι ρόλοι και ο εκπαιδευτής ενηλίκων
  • Συμβόλαιο μάθησης
  • Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Φιλοσοφία και Πρόγραμμα Σπουδών
  • Νομικό πλαίσιο στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: ο εκπαιδευτής και οι εκπαιδευόμενοι στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προγραμμάτων και Διδακτικής Ενότητας: Διαθεματικότητα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Εκπαιδευτικές Τεχνικές και Διδακτικές Μέθοδοι: Μικροδιδασκαλία
  • Αξιολόγηση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Περιγραφική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από τους εκπαιδευομένους
  • Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Οδηγός Εκπαιδευτή Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Η διαθεματικότητα, τα σχέδια δράσης και η βιωματική μάθηση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Παραδείγματα διδακτικών σεναρίων

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ:

  • Το σεμινάριο μοριοδοτείται  σε προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.),  Σ.Δ.Ε. (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), Δ.Ι.Ε.Κ. (Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης), (ΚΔΒΜ) Κέντρα Διά Βίου Μάθησης κ.ά.
  • Λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για απασχόληση σε ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΚΔΒΜ επιπέδου 2, Ι.Ε.Κ., Ιδιωτικά Σχολεία, Κολέγια, Φροντιστήρια κ.λπ.).

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:

Το σεμινάριο διεξάγεται με την εξ αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (e-learning) (σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκατάρτιση).

ΠΑΡΟΧΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

  • Συνεχής ανατροφοδότηση των αποριών, ερωτημάτων και διευκρινήσεων από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή μέσω email.
  • Περιλαμβάνει εκπαιδευτικό εγχειρίδιο
  • πρόσθετο επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό
  • οπτικοακουστικό υλικό
  • επιστημονικά άρθρα, διπλωματικές εργασίες, διδακτορικές διατριβές και σχετική βιβλιογραφία.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση του σεμιναρίου γίνεται με την υλοποίηση σύντομων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και αυτοαξιολογήσεων ανά θεματική ενότητα του σεμιναρίου. Η τελική αξιολόγηση περιλαμβάνει την εκπόνηση τελικής εργασίας.