Μοριοδοτούμενο Σεμινάριο Σχολικής Ψυχολογίας

Εξ Αποστάσεως Σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση (e-learning) 400 ωρών

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Σκοπός του προγράμματος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν βασικές γνώσεις των αρχών της Σχολικής Ψυχολογίας.

Επιπλέον:

  • Θα λάβουν πλήρη και έγκυρη ενημέρωση για τις ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που πραγματοποιούνται στη σχολική κοινότητα
  • Θα καταρτιστούν στον εντοπισμό, το χειρισμό και την αντιμετώπιση ψυχοκοινωνικών προβλημάτων παιδιών, εφήβων αλλά και ενηλίκων.
  • Θα παρουσιαστούν και αναλυθούν στρατηγικές και τεχνικές για τη διαχείριση κρίσεων και προβληματικών καταστάσεων στην οικογένεια και το σχολείο.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:

  • Σχολική Ψυχολογία: Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις και ερευνητικά δεδομένα
  • Αρχές Ψυχολόγου
  • Συμβουλευτική Ψυχολογία
  • Προγράμματα Παρέμβασης στο Σχολικό Περιβάλλον
  • Η ψυχολογία των κινήτρων των μαθητών, στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Διαμορφώνοντας θετικά περιβάλλοντα μάθησης
  • Σύνδεση-Συνεργασία σχολείου, οικογένειας και τοπικής κοινωνίας
  • Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα
  • Κρίσεις στη Σχολική Κοινότητα: Πλαίσιο, διαχείριση, συμβουλευτική
  • Διαχείριση σχολική τάξης
  • Προβλήματα Συμπεριφοράς
  • Βασικές αρχές Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
  • Σχολική βία: Μορφές, συνέπειες, μέτρα πρόληψης και διαχείρισης
  • Η εκπαίδευση και συμβουλευτική των εκπαιδευτικών
  • Η εκπαίδευση και συμβουλευτική των γονέων
  • Η Συστημική προσέγγιση στο εκπαιδευτικό περιβάλλον
  • Μαθησιακές δυσκολίες: Ορισμός, ταξινόμηση
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα και σχολική ψυχολογία

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ:

  • Εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Εκπαιδευτές Ενηλίκων.
  • Εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης που ασχολούνται με την σχολική εκπαίδευση μεταναστών, προσφύγων, Ρομά, Μουσουλμάνων και άλλων ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
  • Συμβούλους σταδιοδρομίας.
  • Γονείς.
  • Ειδικούς παιδαγωγούς.
  • Επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
  • Προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν σε Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Κοινωνιολόγους, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς λειτουργούς και σε άλλους επιστήμονες διαφόρων κατευθύνσεων και ειδικοτήτων.
  • Όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της τυπικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ:

  • Το σεμνάριο μοριοδοτείται  σε προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.),  Σ.Δ.Ε. (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), Δ.Ι.Ε.Κ. (Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης), (ΚΔΒΜ) Κέντρα Διά Βίου Μάθησης κ.ά.
  • Λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για απασχόληση σε ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΚΔΒΜ επιπέδου 2, Ι.Ε.Κ., Ιδιωτικά Σχολεία, Κολέγια, Φροντιστήρια κ.λπ.).

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:

 Το επιμορφωτικό σεμινάριο:

  • Διεξάγεται αποκλειστικά με την Εξ Αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (e-learning) (σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκατάρτιση).
  • Συνεχής ανατροφοδότηση των αποριών, ερωτημάτων και διευκρινήσεων από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή μέσω email.

ΠΑΡΟΧΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

  • Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο
  • Πρόσθετο επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό
  • Οπτικοακουστικό υλικό
  • Επιστημονικά άρθρα, διπλωματικές εργασίες, διδακτορικές διατριβές & σχετική βιβλιογραφία.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση του σεμιναρίου γίνεται με την υλοποίηση σύντομων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και αυτοαξιολογήσεων ανά θεματική ενότητα του σεμιναρίου. Η τελική αξιολόγηση περιλαμβάνει την εκπόνηση τελικής εργασίας.